Historia

Yhdistyksemme on perustettu 10.9.1971 ja kuulumme jäsenyhdistyksenä Eläkkeensaajien keskusliittoon EKL.

Olemme puolueisiin sitoutumaton eläkkeensaajien yhdistys, jonka tarkoituksena on ajaa eläkkeensaajien etua, sekä ylläpitää jäsentemme henkistä ja fyysistä toimintakykyä, järjestää elämyksiä, matkoja ja retkiä sekä luoda yhteenkuuluvuutta ja vähentää yksinäisyyttä.

Yhdistyksessämme toimii toistakymmentä kerhoa/ryhmää. Uusia pyritään perustamaan jäsenistön esitysten mukaan. Vetäjinä toimivat enimmäkseen yhdistyksen omat jäsenet.

Yhdistykseen voi liittyä vaikkei vielä olisikaan eläkkeellä!

Mitä jäsenyys tarjoaa:

• Iloa elämään, vaihtelua arkeen sekä uusia ystäviä ja harrastuksia
  • Virkistävää kerhotoimintaa, matkoja, retkiä teatteria ja konsertteja
  • Jäsentilaisuuksia joissa saat tietoa yhdistyksen ja oman paikkakunnan asioista
  • Mahdollisuuden tuoda oma äänesi esiin.
  • Terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä esitelmiä
  • Vaikuttamiskanavan eläkkeensaajien huomioimiseen päätöksiä tehtäessä
  • Eläkkeensaaja-lehden 5 numeroa vuodessa.
  • Silja Linen vapaalippujen tarjonta päättyi 2022. Nyt laivayhtiö lähettää kaikille jäsenille suunnattua matkatarjontaa.
  • Yhdistyksen tanssilippu
  • Hostel järjestön alennuksia
  • Matkapoikien yhteistyökumppanuuden tuomia tarjouksia
  • EKL:n jäseneduista tarkemmin EKL:n kotisivuilta.